Сучасний комп’ютер знає вас так само добре, як ваші рідні та близькі, — експерт

Прихильники прихованих даних у інтернеті вітали рішення керівництва соціальної мережі Facebook заборонити страховій компанії Admiral використовувати інформацію про молодих користувачів для запуску дисконт-програми. Але це лише початок дебатів щодо використання інформації з соціальних мереж задля таких цілей.

Незважаючи на конфіденційність, є серйозні підстави для того, щоб застосовувати цей інструмент. Насправді він багатьом може допомогти.

Компанія Admiral планувала відстежувати коментарі і лайки молодих клієнтів у соціальній мережі (з дозволу), щоб оцінювати їхню манеру водіння. Найвідповідальнішим водіям мали пропонувати знижки в розмірі £150. Але Facebookзаявив, що це суперечить політиці соцмережі, і план страховиків провалився.

На яку б сторону в суперечці ви не стали, важливо зрозуміти, чи є наукові підстави для втілення цих планів у життя. Адже очевидно, що такі ідеї будуть намагатися впроваджувати й інші компанії – маленькі і великі.

Так, дані моїх досліджень свідчать, що використання соціальних мереж для таких прогнозів може бути цілком доречним.

У минулому році середньостатистичний користувач Facebook «лайкнув» 225 сторінок – від фільмів і політиків до пабликів на кшталт Мені подобається ходити по хрусткому листю.

Під час добровільного опитування ми з колегами зібрали дані шести мільйонів користувачів Facebook для оцінки їхньої особистості. Потім виміряли, наскільки точно їхня активність у Facebook відображає те, якими людьми вони є.

Намагаючись встановити зв’язок між лайками в Facebook і психологічними характеристиками людини, ми використовували дані 60 тисяч користувачів. Виявилося, що зв’язок досягає 0,56 пунктів (у діапазоні від 0 до 1; щовище число, то сильніший взаємозв’язок). Щоб ви краще зрозуміли, наскільки високим є цей показник, наведу кілька прикладів. Якщо ви попросите колегу по роботі передбачити якісь ваші риси, точність становитиме 0,27 пунктів, друзів – 0,45, рідних – 0,50. Коханий/на «передбачить» вас з точністю до 0,58 пунктів. Іншими словами, комп’ютер знає вас майже так само добре, як чоловік чи дружина – і краще, ніж будь-яка інша людина.

Шукачі пригод (екстраверти, спраглі до всього нового, різноманітного і ризикованого), наприклад, не найвідповідальніші водії. У Facebook такі люди лайкають рафтинг, банджі-джампінг і використовують фрази на кшталт «леденит душу», «яка ніч» тощо.

І ми можемо бути цілком впевненими у цій системі, оскільки онлайн-дані дуже складно підробити. Все, що відбувається в Facebook, фіксується в часі. Якщо за день до того, як купити автомобільну страховку, ви раптом лайкнете «шахи» та «читання» – після довгих років розмов про вечірки та випивки – система підхопить і цей ваш порив.

Соціальні вигоди

Чесно кажучи, мені не подобається той факт, що дані з соціальних мереж не можуть бути використані в ситуаціях, вигідних і для молодих людей, і для всього суспільства. Більшість водіїв серйозно ставляться до водіння, багато хто з них ніколи не зверталися за страховими виплатами. Проте, їх ніяк не відрізняють від тих небагатьох, хто шукає гострих відчуттів. А дорогі аварії збільшують страхові внески для всіх.

Для водіїв старшого віку вже введені бонуси за відсутність звернень на відшкодування страховки. Але на молодих водіїв дивляться через призму традиційних демографічних і географічних даних. Ті, Facebook-активність яких показує, що вони зрілі і стримані, могли б отримати знижку на страховку в розмірі £150. І це була б непогана економія, враховуючи, що найдешевше каско для 17-22-літніх у Великобританії становить £1287 на рік.

Є чимало способів використовувати наші дані з соціальних мереж – як на благо, так і на шкоду. І подібні спори виникатимуть усе частіше. Соціальні мережі, мобільні телефони, дисконтні картки і мільярди датчиків, що формують так званий Інтернет речей, містять дані, які можуть передбачити психологічні риси людини.

Звісно, скрізь, де йдеться про конфіденційність, передбачаються дискусії. Але, на мій погляд, якщо компанії використовують наші дані прозоро і з нашої згоди, чому б не дозволити обом сторонам покладатися на те, що, з огляду на все, є дуже точними даними?

Девід Стіллвелл


Залиште коментар